Benzin Geri Dönüş Valfi Arızası Belirtileri
Benzin valfi arızası nasıl Anlaşilir?
Bir aracın benzin geri dönüş valfi arızası olduğunu gösteren belirtiler vardır. Bu belirtiler aracın performansında azalma, güç kaybı ve yavaş hızlanma, sarsıntılı motor çalışması ve yakıt tüketiminde artış şeklinde ortaya çıkabilir.Benzin regülatörü bozulursa ne olur?
Regülatör depoyla enjektörler arasındaki benzini belirli bir basınçta tutmaya yarayan bir parça. Bozulduğunda aradaki hortumda basınç düştüğü için özellikle motor soğukken enjektöre benzin gelene kadar araç çalışmada zorlanır.Yakıt geri dönüş valfi ne işe yarar?
LPG dönüşümünde, ya da sadece benzin geri dönüşünün karbüratör üzerinden yapıldığı sistemlerde tercih edilmektedir. Depoya doğru olan akışa izin verilmektedir. Depodan gelecek olan akışı engellemektedir. Eğer bu sistem kullanılmazsa, motor, LPG sistemi çalışırken, karbüratör sistemine benzinin kaçmasına sebep olur.Benzin basınç valfi nedir?
Her arabanın yakıt sisteminde, yakıtı motorunuz için sürekli olarak basınç altında tutan bir yakıt basınç regülatörü bulunur. Ya doğrudan bir uca tutturulmuş ya da çok kısa bir mesafede güvenlik duvarına monte edilmiş olan yakıt rayının yakınında bulunur.Benzinli araçta EGR valfi arızası nasıl Anlaşilir?
Aracın motorundan vuruntu ve uğultu sesleri gelebilir ve motorun arıza ışığı yanıyor olabilir. Seyir halindeyken aracın çekiş gücünün ve performansının düşmesi veya egzozdan siyah duman gelmeye başlaması gibi durumlar da EGR valfinin doğru çalışmadığının göstergesi olabilir.Benzin basıncı düşerse ne olur?
Düşük yakıt basıncı, çalıştırmada, hatalı ateşlemede, rölantide, hatalı ateşlemede ve durmada zorluklara neden olur. Yakıt enjeksiyonlu motor, yakıt basıncına ve hacmine çok duyarlıdır. Yeterli basınç sağlayan ancak yeterli yakıt sağlamayan bir pompa, motorun düzgün çalışmasını sağlayabilir.Regülatörün bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Sıralı Sistem LPG Regülatör arızasının başlıca belirtileri LPG'li aracın sabahları veya belli bir süre bekleyince geç çalışması,yedek su deposuna gaz karıştırması, regülatör basıncına bağlı rolanti & Yakıt bozukluğu ve aracın kendiliğinden gazdan benzine geçme belirtileridir.Regülatör bozuk olursa ne olur?
Regülatör olan araçlarda LPG beyninin donması söz konusu olabilmektedir. Çünkü diyafram etrafında biriken tortular diyaframın yırtılmasına yol açar ve ortaya çıkan LPG beynin donmasına neden olur. Çünkü sıvı LPG'nin sıcaklığı -40 derecedir. LPG beynindeki arızanın kısa süre içerisinde giderilmesi gerekir.Yakıt sistemi arızası nasıl anlaşılır?
Yukarıdaki sorunlardan kurtulmanın en önemli yolu ÇEKVALF'i, yakıt deposundan yakıt pompasına doğru giden ana yakıt hortumunun arasına doğru şekilde bağlamaktır.Benzin Cekvalf nereye takılır?
Kanister kullanıldıkça eskiyerek bozulabilir. Ani hava değişimleri çatlamasına neden olabilir. Valf arızalandığında EVAP sistemi doğru çalışmaz ve bir takım emisyon sorunlarına neden olur.Benzin pompasının arızalı olduğu nasıl anlaşılır?
Çekvalfler, sıvıların tek yönlü akmasını sağlayan, geri dönüşü engelleyen ve birçok farklı uygulamada kullanılan önemli bir kontrol vanası türüdür. Seçim ve montaj aşamalarında dikkatli olunması, uzun ömürlü ve sorunsuz bir çalışma için gereklidir. Çekvalfler, sıvıların tek yönlü geçişine izin veren cihazlardır.Kanister valfi bozulursa ne olur?
Bu parçalar hasar aldığı veya aşındığı zaman motor sesi artışı, motor performans kaybı, düzensiz çalışma ve tekleme belirtileri görülebilir. Bunun sonucu olarak da, azalan pompa çalışma aralığı, yakıt yolu basıncı dalgalanmaları, yakıt basıncı kaybı ve kötü yakıt ayarlaması olabilir.Benzin Çekvalfi ne işe yarar?
Sistemde bulunan yakıt basınç regülatörü, basma hattındaki yakıtın basıncını kesin bir değerde sabit tutar. Motor tipine bağlı olarak, bu basınç 2,5 yada 3 bar olmaktadır.Yüksek basınç yakıt pompası arızası nasıl anlaşılır?
EGR valfi, birçok benzinli ve dizel aracın motorlarında yer alan bir parçadır. EGR; Exhaust Gas Recirculation, yani Egzoz Gazı Devridaimi kelimelerinin kısaltılmış halidir. EGR'nin kullanılmasındaki asıl amaç, motor içerisinde yaşanan yanma işlemi sonucunda açığa çıkan Azot Oksit (NOx) miktarının azaltılmasıdır.Benzin basınç regülatörü kaç bar olmalı?
Herhangi bir EGR valfi arızası yaşandığında, aracınız motor arıza ikaz ışığını yakarak sizlere bildirecektir. Bu parçanın çalışmadığı durumlarda yaşanabilecek olumsuz senaryolar ise şu şekilde; Egzoz emisyon değeri yükselir. Motorun çalışma sıcaklığı artacağı için bir süre sonra motor arızası ile karşılaşılır.Benzinli araçlarda EGR valfi var mı?
Yakıt Göstergesinde Ani Değişiklikler: Otomobil durağan bir konumdayken bile yakıt göstergesinin aniden yükselip alçaldığını gözlemleyebilirsiniz. Yakıt Işığı Sürekli Yanıyor: Eğer yakıt ışığı sürekli yanıyorsa ve tankta yeterli yakıt olduğundan eminseniz, bu şamandıra arızasının bir işareti olabilir.EGR valfi tıkalı olursa ne olur?
Yakıt sisteminde yer alan Yakıt Basınç Kontrol Valfi, temelde yakıt pompasına giden gaz kelebeği görevi görür ve sistemden yalnızca gerekli miktarda yakıtın pompalanmasına izin vererek sistemdeki enerjiden tasarruf sağlar.EGR valfi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Araçta yaşanılan bu basınç dengesizlikleri ise öncelikle aracın gazla giderken benzine geçmesine neden olur. Ayrıca yakıt sarfiyatının artmasına ve rölantide dalgalanmaların yaşanması da söz konusu olacaktır. Tüm bunlar ise araçların performanslarının düşmesine neden olur.Yakıt basınç sensörü arızası nasıl anlaşılır?
Regülatör arızası benzinde kullanımı etkilemez. LPG regülatörünün amacı,yüksek basınçta ve sıvı halde gelen LPG'yi aracın soğutma suyunun sıcaklığı ile buharlaştırıp düşük basınçta motora iletmektir.Benzin şamandırası arızası nasıl anlaşılır?
Benzin regülatörleri benzini istenilen basınçta sabit tutmaya yarar.Atmosferik motorda kullanılacak regülatörler ile turbo motorda kullanılacak regülatörler farklıdır. Atmosferik motor için olanını istediğin basınca göre ayarlarsın sürekli o basınçta sabit çalışır basıncı değişmez girişi, çıkışı ve ayar potu vardır.